Vår återbetalnings- och returpolicy gäller i 30 dagar. Om det har gått mer än 30 dagar sedan ditt köp, kan vi tyvärr inte erbjuda dig en fullständig återbetalning eller ett utbyte.
För att vara berättigad till en retur måste din vara vara oanvänd och i samma skick som du mottog den. Den måste också vara i den ursprungliga förpackningen.
Vissa typer av varor kan inte returneras. Färskvaror som mat, blommor, tidningar eller tidskrifter kan inte returneras. Vi accepterar inte heller produkter som är intima eller sanitära varor, farliga material, eller brandfarliga vätskor eller gaser.
Ytterligare icke-returerbara artiklar:
- Presentkort
- Nedladdningsbara programvaruprodukter
- Vissa hälso- och personvårdsartiklar
- Specialbeställda produkter eller produkter som anpassats specifikt för kunden är undantagna från returrätten.
För att genomföra din retur behöver vi ett kvitto eller bevis på köp.
Vänligen skicka inte ditt köp tillbaka till tillverkaren.
Det finns vissa situationer där endast partiella återbetalningar beviljas:
- Bok med tydliga användningsspår
- CD, DVD, VHS-band, programvara, videospel, kassettband eller vinylskiva som har öppnats.
- Varje vara som inte är i sitt ursprungliga skick, är skadad eller saknar delar av skäl som inte beror på vårt fel.
- Varje vara som returneras mer än 30 dagar efter leverans
Återbetalningar
När din retur har mottagits och inspekterats kommer vi att skicka dig ett e-postmeddelande för att meddela dig att vi har mottagit din returnerade vara. Vi kommer också att meddela dig om godkännandet eller avslaget på din återbetalning.
Om du blir godkänd, kommer din återbetalning att bearbetas, och en kredit kommer automatiskt att tillämpas på ditt kreditkort eller ursprungliga betalningsmetod, inom ett visst antal dagar.
Försenade eller saknade återbetalningar
Om du inte har mottagit en återbetalning än, kontrollera först ditt bankkonto igen.
Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag, det kan dröja lite innan din återbetalning officiellt bokförs.
Nästa steg är att kontakta din bank. Det är ofta någon bearbetningstid innan en återbetalning bokförs.
Om du har gjort allt detta och du fortfarande inte har mottagit din återbetalning än, vänligen kontakta oss på {e-postadress}.
Reavaror
Endast ordinarie priser kan återbetalas. Försäljningsartiklar kan inte återbetalas.
Utbyten
Vi ersätter bara varor om de är defekta eller skadade. Om du behöver byta den mot samma vara, skicka oss ett e-postmeddelande på {e-postadress} och skicka din vara till: {fysisk adress}.
Gåvor
Om varan var markerad som en gåva när den köptes och skickades direkt till dig, kommer du att få en presentkredit för värdet av din retur. När den returnerade varan har mottagits, kommer ett presentkort att skickas till dig.
Om varan inte var markerad som en gåva när den köptes, eller om gåvogivaren hade beställningen skickad till sig själv för att ge dig den senare, kommer vi att skicka en återbetalning till gåvogivaren och de kommer att få reda på din retur.
Skicka returer
För att returnera din produkt ska du posta din produkt till: {fysisk adress}.
Du kommer att vara ansvarig för att betala för dina egna fraktkostnader för att returnera din vara. Fraktkostnader återbetalas inte. Om du får en återbetalning kommer kostnaden för returfrakt att dras av från din återbetalning.
Beroende på var du bor kan den tid det tar för din utbytta produkt att nå dig variera.
Om du returnerar dyrare föremål kan du överväga att använda en spårbar frakttjänst eller köpa fraktförsäkring. Vi garanterar inte att vi kommer att ta emot din returnerade vara.