Köpvillkor, Återbetalnings- och Returpolicy
för RoboService Sverige AB
Köpvillkor för RoboService
1. Allmänt
Dessa köpvillkor reglerar försäljning av produkter och tjänster via RoboServices webbplats. Genom att genomföra ett köp accepterar du dessa villkor. Vi följer svensk lagstiftning, inklusive konsumentköplagen och distansavtalslagen.
2. Beställning
Beställning kan göras via vår webbplats, direkt på plats i vår butik eller via mejl och samtal till oss. En bekräftelse skickas via e-post efter genomförd beställning. RoboService förbehåller sig rätten att avvisa eller ändra en beställning vid misstanke om felaktiga uppgifter.
Vid beställning med fakturabetalning krävs alltid att du anger ditt personnummer (för privatpersoner) eller organisationsnummer (för företag) i samband med orderläggningen.
3. Priser och betalning
Alla priser anges i svenska kronor (SEK) inklusive moms. Betalning kan ske via kort, Swish, faktura eller andra angivna betalningsalternativ i kassan. Vid försenad betalning tillkommer dröjsmålsränta enligt gällande lag.
Fakturabetalning & förskottsbetalning
Om du väljer att betala via faktura skickas en förskottsfaktura, och ordern skickas först när vi mottagit betalningen. Vi genomför alltid en kreditkontroll vid fakturabetalning och förbehåller oss rätten att neka fakturabetalning och istället kräva förskottsbetalning.
Kunder som önskar handla på kredit är välkomna att kontakta oss för en individuell kreditprövning. Ring oss på 010-214 62 22 för mer information och ansökan.
4. Leverans
Leveranser sker normalt inom 1-7 arbetsdagar, om inget annat anges. Eventuella förseningar meddelas via e-post. Fraktkostnad tillkommer enligt aktuella priser vid beställningstillfället.
5. Ångerrätt och Returer
Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar (för privatpersoner) från det att du mottagit varan, i enlighet med distansavtalslagen.
Instruktioner för retur:
- Produkten måste vara oanvänd, i originalförpackning och i samma skick som vid mottagandet.
- Fyll i returformuläret på vår webbplats och bifoga en kopia av kvittot.
- Kunden står för returfrakten.
Undantag från ångerrätten:
- Specialbeställda eller anpassade produkter.
- Presentkort.
- Nedladdningsbara programvaror.
- Hälsorelaterade och hygienartiklar.
6. Reklamationer
Konsumenten har reklamationsrätt i 3 år enligt konsumentköplagen. Reklamation ska ske inom skälig tid från det att felet upptäcktes, dock senast inom två månader efter att felet blivit känt. Vid godkänd reklamation ersätts varan eller så sker en återbetalning.
Vid reklamation:
- Kontakta oss på info@roboservice.se med beskrivning av felet och bifoga bilder.
- Vid godkänd reklamation erhåller du instruktioner för retur.
7. Återbetalningar
Efter godkänd retur/reklamation sker återbetalning till ursprunglig betalningsmetod inom 14 dagar. Observera att fraktkostnader ej återbetalas.
8. Tvister och tillämplig lag
Eventuella tvister löses i första hand genom kontakt med vår kundservice. Svensk lag tillämpas och tvister kan prövas av Allmänna reklamationsnämnden (ARN).
9. Garantier
Garantier för våra produkter följer de villkor som anges av respektive tillverkare och leverantör. Eventuella garantianspråk hanteras i enlighet med dessa villkor. För specifik information om garantitid och omfattning, se produktinformationen eller kontakta oss.
10. Kontaktuppgifter
RoboService
E-post: info@roboservice.se
Telefon: 010-214 62 22
Adress: Väståkravägen 16, 245 61 Staffanstorp
Dessa köpvillkor uppdaterades senast 2025-01-21.